Google Artık Güncellemelerde SEO Değil Kaliteye Bakacak

Faydalı içerik internet sitelerinin en önemli ihtiyacı. Özellikle insanlara fayda sağlayan içerikler söz konusu olduğunda, insanların beklentilerine de aynı şekilde cevap vermek gerekiyor. Google uzun süredir yeni güncellemeler yaparak organizasyonlarını sürdürse de, insanların isteklerine aynı şekilde bir cevap sunuluyor diyebiliriz. ABD merkezli olan şirket, arama hizmetleriyle ilgili yeni güncellemelerini çok daha etkili şekilde ortaya çıkaracak gibi görünüyor. Peki ama nasıl?

ABD merkezli teknoloji devi Google, Arama hizmeti ile ilgili çok önemli bir karar aldığını açıkladı. Şirketin resmi blog sayfasında yer alan bir açıklamaya göre Google Aramalar’da gösterilen sonuçlar, bundan sonra kullanıcı faydasını gözetecek. Alınan karar, Google Arama deneyiminin hiç olmadığı kadar iyileşeceğini gözler önüne seriyor. Gelin hep birlikte Google tarafından yapılan açıklamalara yakından bakalım.

Google’ın Aramalar hizmeti, bugüne dek SEO odaklı çalışıyordu. Şirketin SEO kurallarını yakından takip eden ve kurallara göre içerik oluşturan internet siteleri, arama sonuçları arasında ilk sıralarda yer alıyordu. Hatta işin boyutu öyle bir yere geldi ki SEO odaklı içerikler yazabilen yapay zekalar bile geliştirildi. Ancak Google, bunların kullanıcının yararına olmadığını anlamış gibi görünüyor. Zira bundan sonra SEO odaklı içerikler değil, orijinal ve kaliteli içerikleri ilk sayfalarda göreceksiniz.

Google tarafından yapılan açıklamaya göre “faydalı içerik güncellemesi”, kullanıcının merak ettiği şeyin cevabını gerçekten bulmasını sağlayacak. Bu noktada; gerçekten de el emeği ile hazırlanmış ve faydalı olan içerikler, ilk sıralarda gösterilecek. Botlar tarafından oluşturulmuş veya kopyala-yapıştır usulü ile hazırlanmış içerikler ise geri plana atılacak. Google, işini hakkıyla yapan içerik üreticileri ilgilendiren hiçbir şey olmadığını, söz konusu içerik üreticilere ait makalelerin ön planda gösterilmeye devam edeceğini söylüyor.

paylaş:

diğer yazlıarımız

Open chat
Hello 👋
Can we help you?